• Graduation ceremony in the City Hall

    I AM AN OFFICIAL GRADUATE STUDENT NOW!! WOHOOOO!! All the graduate students were gathered at 14.00 for rehearsal and photography. The real graduation ceremony started at 17.00. My feet hurt SO MUCH we walked up and down the stairs and with my high heels it wasn't easy. It ended up that me and Louise sat down on the floor when waiting for the walkout (with our big dresses yes, not very glamorous haha). We all were starving as well!! ...

  • Max factor xperience review and a mini excursion with Miss N!

    So I returned to my favourite mascara brand, Max factor! I randomly bought one at HM because I had a 20% coupon and saw that there was a new Max Factor collection out that is called Xperience. This collection is very new so there are very few people that have reviewed the products but since I have always liked Max Factor's mascaras, I bought one anyway ...

  • (Almost) Everything about Mei aka Mei Mei

    ...Usually when I am awake and gets up to make my bed (I sleep with my door closed btw), I often find Mei sitting quietly outside my door waiting for me to come out (so freaking cute). She yawns, stretches and gives me a good morning meow. She sometimes wait outside the bathroom when I'm inside LOL...

  • Let me present my kind of new kitty cat, Taiga :D

    I got a new kitten in May 2011 and his name is Taiga (his former name was Lion King, but I didn't really like it... so I changed it haha). He is a lynx red pointed Birman, and is supposed to have quite rare markings. Oh well, not that I really cared for that when I chose him. I chose him simply because of his sweet sweet personality....

Posted by Colie 0 kommentarer

Det var ingen mjukstart direkt på våran första redovisning föreläsning så fick vi en stor uppgift att göra. En del satt bekvämt och nickade regelbundet som om de förstod exakt vad läraren sa, andra satt och stirrade tomt rakt fram med tankarna tusentalskilometer bort från aulan, och så fanns det vissa som bara såg förvirrade och ynkliga ut - jag tror jag tillhörde den sista delen.

Kredit och Debet det är två ord som kommer användas flitigt denna termin, fy. Redovisning är inte alls roligt! Så otroligt tråkigt! Finns det något mer ostimulerande ämne??? När min kompis påstod att hon tyckte att det var roligt gapade jag av förvåning, hade jag hört fel?? Sa hon att hon tyckte att detta torra ämne var roligt? Hur i hela världen kan man tycka att det är roligt??

Jag: Det här är såååå tråkigt!! Jag dör!
Min kompis: Nä jag tycker det är roligt...
Jag: VA?? skojar du eller? Så otroligt okreativt ämne och allt är så MEKANISKT!
Min kompis: Men det är därför jag gillar det...
Jag: ...

Kanske har det blivit så att allt som inte är svårt har plötsligt blivit roligt på högskolan, sorgligt.



Men den här terminen har jag lovat mig själv att jag ska skärpa mig. Förra terminen mådde jag dåligt så fort någon kompis sa att de skulle plugga, jag fick ångest helt enkelt. Det värsta är när man har ångest, och man gör inget åt det! Det var så förra terminen. Jag mådde dåligt för att jag inte pluggade tillräckligt mycket, å andra sidan så pluggade jag inte mer för det, vilket resulterade att allt byggdes upp till en stor hög och gav en sådan stor påfrestning på mig att jag i slutändan kollapsade och gav upp. Jag har sämst studieteknik, gymnasietekniken är passé! Man kan inte plugga som en idiot några dagar innan tentan, det är hopplöst. Mina kära skolkamrater har haft ett bra inflytande på mig, fått mig i andra tankar, att vara realistisk och inse att jag behöver lägga på lite mera krut.

Hädanefter ska jag försöka vara lika flitig och inellektuell som mina kära skolkamrater. Därför ska jag efter varje föreläsningen sätta mig ned och försöka förstå vad människan har messat fram i två timmar. Om det finns det så ska jag sitta och plugga med skolkamrater efter skolan!


再见!

Categories:

0 Responses