• Graduation ceremony in the City Hall

    I AM AN OFFICIAL GRADUATE STUDENT NOW!! WOHOOOO!! All the graduate students were gathered at 14.00 for rehearsal and photography. The real graduation ceremony started at 17.00. My feet hurt SO MUCH we walked up and down the stairs and with my high heels it wasn't easy. It ended up that me and Louise sat down on the floor when waiting for the walkout (with our big dresses yes, not very glamorous haha). We all were starving as well!! ...

  • Max factor xperience review and a mini excursion with Miss N!

    So I returned to my favourite mascara brand, Max factor! I randomly bought one at HM because I had a 20% coupon and saw that there was a new Max Factor collection out that is called Xperience. This collection is very new so there are very few people that have reviewed the products but since I have always liked Max Factor's mascaras, I bought one anyway ...

  • (Almost) Everything about Mei aka Mei Mei

    ...Usually when I am awake and gets up to make my bed (I sleep with my door closed btw), I often find Mei sitting quietly outside my door waiting for me to come out (so freaking cute). She yawns, stretches and gives me a good morning meow. She sometimes wait outside the bathroom when I'm inside LOL...

  • Let me present my kind of new kitty cat, Taiga :D

    I got a new kitten in May 2011 and his name is Taiga (his former name was Lion King, but I didn't really like it... so I changed it haha). He is a lynx red pointed Birman, and is supposed to have quite rare markings. Oh well, not that I really cared for that when I chose him. I chose him simply because of his sweet sweet personality....

Posted by Colie 0 kommentarer

Ja, jag blev minst sagt förvånad...å andra sidan när jag tänker efter så skulle jag kunne tänka mig att en kille har ett sådant namn. Men första gången jag läste namnet tyckte jag att det var självklart att det var en tjej. Idag när jag mötte honom så blev jag dumbstruck , men det roligste är att killen som jag först trodde var en tjej betedde sig som en tjej! Han var så feminim! När vi kom till ämnet om killar så himlade han sådär med ögonen som tjejer brukar göra och sa lite fjortis aktigt: Jamen det där är verkligen tyyyypiskt killar! Phahaha!! Sen så pladdrade han på som bara den, han pratade och pratade och pratade jag nickade bara då och då och svarade ''Mm men det låter jätte bra'' eller ''mmmm'' han gjorde dessutom konstiga gester med sina händer när han pratade lol

Jag antar att det feminima namnet passade honom trots allt.

När jag kom hem från det lustiga mötet med honom så satte jag mig vid fönstret på min stora blåa sittkudde vid fönstret och fortsatte läsa Harry Potter and the Deathly Hallows jag tycker om HP böckerna, och det var länge sen jag läste en bok i lugn och ro. Jag hade nästan glömt bort hur mycket jag uppskattade litteratur. Ända sedan andra året på gymnasiet så har jag gradvist slutat läsa skönlitteratur, kanske pga att man helt enkelt inte hade tid med sådant längre. Det kändes underbart att sitta i mitt hörn och läsa ostört vid fönstret. När jag stängde min bok för att hämta något att dricka upptäckte jag att redan hade läst mer än halva Harry Potter boken. När jag är riktigt uppslukad av en bok så rusar sidorna bara iväg! Böcker kan faktiskt vara lika farlig som datorn. När en handling är riktig bra vill man bara veta mera och mera! Man blir helt hooked up! Tur att tentaperioden är över, det hade inte varit bra annars.

Categories:

0 Responses