• Graduation ceremony in the City Hall

    I AM AN OFFICIAL GRADUATE STUDENT NOW!! WOHOOOO!! All the graduate students were gathered at 14.00 for rehearsal and photography. The real graduation ceremony started at 17.00. My feet hurt SO MUCH we walked up and down the stairs and with my high heels it wasn't easy. It ended up that me and Louise sat down on the floor when waiting for the walkout (with our big dresses yes, not very glamorous haha). We all were starving as well!! ...

  • Max factor xperience review and a mini excursion with Miss N!

    So I returned to my favourite mascara brand, Max factor! I randomly bought one at HM because I had a 20% coupon and saw that there was a new Max Factor collection out that is called Xperience. This collection is very new so there are very few people that have reviewed the products but since I have always liked Max Factor's mascaras, I bought one anyway ...

  • (Almost) Everything about Mei aka Mei Mei

    ...Usually when I am awake and gets up to make my bed (I sleep with my door closed btw), I often find Mei sitting quietly outside my door waiting for me to come out (so freaking cute). She yawns, stretches and gives me a good morning meow. She sometimes wait outside the bathroom when I'm inside LOL...

  • Let me present my kind of new kitty cat, Taiga :D

    I got a new kitten in May 2011 and his name is Taiga (his former name was Lion King, but I didn't really like it... so I changed it haha). He is a lynx red pointed Birman, and is supposed to have quite rare markings. Oh well, not that I really cared for that when I chose him. I chose him simply because of his sweet sweet personality....

Posted by Colie 4 kommentarer

Jag tror jag glömde nämna i mitt inlägg om Sydkorea att vi besökte den välkända Korean Sauna bland alla trofasta koreansk tv-serie fans!

I princip så var det bara ett stort fyrkantigt rum som hade normal rumstemperatur, sen så fanns det diverse små ugnar (som jag kallade dom, kände mig som ett ugn stekt ägg) som man kan kunde gå in i om man ville basta. Men de flesta koreaner (väldigt många barnfamiljer förresten)fördrog att sitta på golvet i det vanliga stora rummet.

So what did they do?

De flesta satt faktiskt bara där i sina saunakläder, drack och åt och umgicks bara. Vissa spelade kort och väldigt många låg på golvet och sov. Så frågan är, varför umgås inte de hemma istället? Ja du, i have no idea!


Söta va! Tyvärr förstod inte vi hur de bar sig åt med handduken XD

I all fall, det jag egentligen vill berätta om min sauna upplevelse tar sin plats inne i omklädningsrummet.

Nästan ALLA gick runt helt näck, koreanska kvinnor verkar vara väldigt bekväma med sin kropp och stolta över den(med ALL sin rätt). Men kanske lite väl för bekväm? Flera av dem satte sig på stolar och bänkar nakna! Vet inte hur andras reaktioner skulle ha varit, men jag flippade ut för jag vill inte lägga mina grejer på en bänk vars en viss kvinnas nakna ASS har varit på. Det är inte hygieniskt (annars var sauna stället väldigt fräscht och rent faktiskt).

Och när jag och min kusin var på väg till toaletten för att byta om (vi var inte alls lika modiga som de andra) så var det en kvinna som var i vägen. Hon pratade i telefon, but that's not the point, hon stod inte upp utan hukade sig ner och babblade energiskt på koreanska till sin väninna på andra sidan av luren. Och återigen, hon var näck! Haha min kusin blev helt röd i ansiktet för hon ville brista ut i skratt. Jag hade inget särskilt emot det, alltså om hon tycker att det är bekvämt att prata telefon hukandes och flasha lite av sin... ja... you know, så fine! Hellre det än beröra bänken jag använder :P

Arrazi?

Anyoung!


Categories:

4 Responses

  1. KEn says:

    fyyyyfan va coola handdukar! :D:D:D:D du måste lära dig förfan, och sen göra en på mig!

    och lol på kvinnorna XD hoppas inte männen är gör det samma

  2. Anonymous says:

    jag vet hur man gör..det står på soompi lol.. läste ett inlägg om det för några dagar sen..

  3. Anonymous says:

    jag tycker det är bra det kvinnorna gör. man ska vara bekväm i sig själv. och jag tycker att du är lite överdriven med hygien :)

  4. Colie says:

    Hm enligt min andra kusin så va de typ likadana :P saiman skulle ha smällt in dirr

    Hallå tänk om de har könssjukdomar eller andra saker!